Laholms Bridgeklubb Protokoll
från styrelsemöte
5 mars 2009
Närvarande:
Lars Hed Christer Nilsson
Annika Cederlid Kent Nordenberg
Lars Andersson Gunilla Johansson
Maria Ohlsson Eva Lena Glimne
1.
Mötet öppnas
Ordförande Lars Hed förklarade mötet öppnat.
2.
Fastställande
av dagordning
Dagordningen fastställdes och godkändes.
3. Föregående mötes protokoll
Föregående mötes protokoll godkändes och lades till handlingarna.
4. Val av justeringsman
Lars Andersson valdes att justera dagens protokoll.
5.
Ekonomi
Annika redogjorde för klubbens ekonomi som är hyfsad. Det ligger mycket utbetalningar framöver, bl a hyror och prispengar. Beslutades att utestående prispengar ska redovisas vid varje möte hädanefter.
Prispengar diskuterades och ämnet lämnas till tävlingskommittén.
6. Utbildningskommittén
Lars Andersson berättade att nybörjarna nu börjar slussas in i tävlingarna och att René har uppdaterat kursinformationen på hemsidan.. Nybörjarträffen går den 24 mars.
7.
Tävlingskommittén
Gunilla Johansson redogjorde för
kommitténs arbete. Beläggning på måndagar, tisdagar och onsdagar är bra medan
söndagarna går väldigt dåligt. Vi ger ytterligare en chans under mars månad.
Sker det ingen ökning av deltagandet kommer verksamheten på söndagar att läggas
ner.
Klubben är väldigt spelintensiv, flera
tillfällen per vecka och stort deltagande från såväl klubbmedlemmar som
gästande spelare.
Under året har lagspelet varit
framgångsrikt däremot förlorade vi Gränsfejden för första gången på mycket
länge.
8.
Stödkommittén
Maria Ohlsson berättade att det fungerar
bra. Det är inte svårt att få folk att hjälpa till när det behövs, men det är
oftast samma personer.
9.
Bridgeresa
till Ronneby januari 2009
Det samlade intrycket var att det var en
trevlig resa även om det fanns en del missnöje med mat och servering. Vatten
och kyla i bussen var också ett minus för resan.
10.
Laholmsguldet
28 mars
Det är 23 par anmälda så här långt. Ett
besked om antal par i tävlingen behöver meddelas brickläggning en vecka före
och stödkommittén tisdagen före tävlingen. En eventuell deadline för
anmälningar för att underlätta planering vid denna typ av tävlingar
diskuterades. Det var för sent att lägga en deadline i år men beslut om hur vi
ska göra kommande år behöver tas framöver.
11.
Medlemsansvarig
Det behövs en person som håller i medlemsregister för icke-representationsmedlemmar. Eftersom utbildningskommittén egentligen är en kommitté för utbildning och medlemsvård föreslog Lars Andersson att ansvaret läggs där, vilket också beslutades.
12.
Planering
inför nästa verksamhetsår (2009-07-01 – 2010-06-30)
Kommittéerna måste planera sin verksamhet som styrelsen kan besluta om vid nästa styrelsemöte.
13.
Besök av
Möns BK 21-23 augusti
Danskarna har som önskemål att få vara på vandrarhemmet på fredagskvällen, vilket vi naturligtvis låter dem vara. Det gamla beprövade programmet fungerar och det finns ingen anledning att ändra på det. Lars Hed gör en lista över ansvarsfördelning.
14.
Övriga
frågor
1. Det samarbete med Markaryd och Skånes Fagerhult som Lars Hed tog upp vid förra styrelsemötet har det inte hänt något med. Lars kommer att tala med dem framöver.
2. Någon materialansvarig behövs. Beslutades att sätta samman en grupp av personer som kommer att tillfrågas.
3. Det behövs någon uttalat ansvarig för inköp av priser för att det inte ska ramla mellan stolarna. Beslutades att tävlingskommittén ansvarar för detta.
4. KM Par kommer att spelas över två måndagskvällar, 20 och 27 april.
5. Lars Andersson föreslog att det borde vara foton på styrelsemedlemmarna på vår hemsida. Beslutades att be Jan Gustavsson om att fotografera.
6. Eva Lena hade en idé om att klubben skulle ha ett arrangemang á la Ronneby. Diskussion fördes om tänkbara lokaler och vi kom fram till att vi kan fundera på det.
15. Nästa möte
Nästa möte hålls den 14 maj kl. 18.00 hos Christer.
16.
Mötet avslutas
Vid protokollet Justeras
Gunilla Johansson Lars
Andersson
Ordf. Lars Hed